ציטטות מתחום הספורט...

"תהייה ראשון - תהייה שונה - תהייה שניהם! " דיוגינס

"ספורטאי לא יכול לרוץ עם כסף בכיסים. הוא חייב לרוץ עם תקווה בלב וחלומותיו בראשו." אמיל

"ספורט הוא חליפת הבריאות." היפוקרטס

יום שני, 19 ביולי 2010

מקדונלד'ס

שלום לך שוב בלוג יקר
הפעם שלא כמנהגי אני כותב לך בפעם השניה בשבוע זה,משום שהפעם אני ניצב בפני דילמה קלה ורציתי לשתף אותך בה
בתחילת כל שנה בשיעור הראשון או השני אני מסביר לילדים על תזונה נבונה על החשיבות של ארוחות מאוזנות ומגוונות על החשיבות של אכילת ירקות ופירות ומוצרי מזון בעלי ערך תזונתי גבוה ,לצערי הרבה מאוד מן הילדים עדין יעדיפו פרוסה עם שוקלד וחטיף על פני רוב סוגי המזון הבריא. לשם כך אני מקריין להם במהלך השנה בעיקר בימים גשומים את הסרט המופרסם "לאכול בגדול" שבו אדם בריא לחלוטין על פי רמת בדיקות הבריאות שלו מחליט לאכול במשך 3 חודשים רק את האוכל של מקדונלד'ס ולאחר מכן מבצע שוב את בדיקות הבריאות ומגלה שהפך לאדם חולה הסובל מרמות סוכר גבוהות בדם, סיכוי גבוה למחלות לב,פגיעה בכבד והווצרות תאי שומן בדפנות העורקים
אין לי ספק שהסרט עושה משהו לילדים, אך אני מצפה ליותר ולכן אני שוקל להשתמש במחשב כאשר הרבה קטעים חשובים ומשמעותיים מהסרט נמצאים באתר "היוטיוב" שנגיש מאוד לילדים כך שהם יכולים גם בשיעור מול מחשב וגם בעבודה בבית ללמוד באופן יותר אישי ומסקרן על החשיבות של התזונה וכמובן באמצעות המחשב יש כל כך מקורות ידע בתחום שאני אפילו לא יודע ,כך שהילדים יכולים לחדש גם לי דברים חדשים, ולשפר את הלמידה ולהביא למיצוי יותר גדול של הנושא
לאחר חיפוש קצר מאוד במחשב נוכחתי בפעם המי יודע כמה שמקורות הדע במחשב עצומים מאוד שהדרך הטובה והיעילה ביותר ללמד את אותם תלמידים על הנושא היא בלמידה באמצעות המחשב
התובנות שלי שאני אנסה ללמד הפעם בלמידה באמצעות מחשב על נושא התזונה שהיתרון הגדול שלי יהיה ששיעורי הספורט שכמעט בכולם אין שיעורי בית יהפכו להיות הרבה יותר מענינים ומאתגרים שבו הילדים יצטרכו לעבוד משיעור לשיעור לצפות בסירטונים (כמו הסירטון למטה לדוגמא) להסתכל על מצגות ואתרים בנושא התזונה הבריאה והנבונה ולהפנים את החומר בצורה הטובה ביותר והנוחה עבורם
מצפה לפתיחת השנה
אורי מאיש

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה