ציטטות מתחום הספורט...

"תהייה ראשון - תהייה שונה - תהייה שניהם! " דיוגינס

"ספורטאי לא יכול לרוץ עם כסף בכיסים. הוא חייב לרוץ עם תקווה בלב וחלומותיו בראשו." אמיל

"ספורט הוא חליפת הבריאות." היפוקרטס

יום שני, 5 ביולי 2010

שלום לך בלוגי היקר!!
היום החלטתי לכתוב על הלמידה מרחוק בגרמניה,בתור אחד המחזיק גם בדרכון גרמני ומעורה היטב בתרבות ובאורח החיים הגרמני רציתי לשתף את כולם בסגנון הלמידה מרחוק שמתבצע בגרמניה.
יש הרבה אנשים בגרמניה שלא יודעים קרוא וכתוב ומתביישים ללכת לקורס,לכן קמה היוזמה הגרמנית הנותנת הדרכה ללימוד באינטרנט.
מסתבר שישנם כ4 מיליון איש בגרמניה שלא יודעים קרוא וכתוב ורק כ-20 אלף איש מתוכם הסכימו ללכת לקורס שנפתחו עבורם בגרמניה היתר ככל הנראה "מתביישים".
בכדי להילחם נגד התופעה בשנת 2004 במסגרת יום קרוא וכתוב בינלאומי קמה יוזמה חדשה ללימוד קרוא וכתוב באינטרנט באופן אנונימי ,האתר פועל וממומן ע"י המשרד הממשלתי לחינוך ומחקר.
"הבעיה" הכי גדולה לאלה המפחדים הוא פשוט לקחת את הצעד הראשון ופשוט להירשם דרך האתר לכן כדי לעשות זאת בפשטות כל מה שעליהם לעשות הוא להכיר את כתובת האתר, שתירגומו לעברית הוא "אני רוצה ללמוד" ולשמורו במועדפים.
ברגע שהוא נכנס לאתר הוא מקבל הדרכה קולית שקוראת עבורו את הטקסטים .
בתחילה הוא מבקש ממנו להעריך את יכולתיו ולאחר מכן מבחן קצר שמטרתו לבדוק את מיקומו בקורס און לין.
כמובן שלפני הכל התוכנה מבקשת לדעת את מטרותיו האם לקרוא ולכתוב כדי להתעסק בבירוקטיה ,האם לקרוא לצורך קריאת ספרים או פשוט לשפר את החיים ואת יכולותיו ועל פי מטרותיו מקבל הוא תוכנית עבודה אישית בכל שבוע.
בתחילה מקבל הלומד טקסטים קוליים בליווי תמונות לאחר מכן מקבל הוא טקסטים קצרים לתרגל.מה שהכי חשוב שכל תלמיד יכול לעבוד בקצב האישי שלו,כדי להקל יש עזרה טלפונית ויש פורום שנפתח יחד עם קבוצת הלומדים דרך פקודות קוליות כדי שהלומד יוכל לתקשר עם חבריו ללימודים (אן ירצה בכך).
מסתבר שרוב הלומדים הם מבוגרים ולכן נשאלת השאלה למה יש להם אינטרט? מסתבר שלכשליש מבינהם יש מחשב ואינטרנט שרכשו לצורך "בידור" .
הגיל הממוצע נע בין 31-45 ומחצית מהם רווקים. התוכנית מתכוננת לגדול כך שגם ה"זרים" בגרמניה יכולו ללמוד קרוא וכתוב. התוכנית מתחילה לקבל תאוצה ולאחרונה גם הולכת לעלות בהודו.
התובנה הזאת מאוד מעניינת אותי ועושה לי "חשק" לנסות להקים "פילוט" כזה גם בארץ ,במיוחד לעובדים זרים שחיים בארץ ולא שייכים חלק מהחברה,כאשר בן אדם לא יודע קרוא וכתוב רמת התיסכול אצלו עולה ,ובקרב העובדים הזרים רמת הפשיעה הולכת וגוברת. אני ממאמין שבאמצעות הלמידה מרחוק באינטרנט שנמצא בכל פינה באיזור התחנה המרכזית ,האזור המרכזי בו נמצאים העובדים הזרים,שבאמצעות האינטרנט והסקייפ מתקשרים עם בני משפחותיהם בחו"ל. יוכלו בקלות להיכנס לאינטרנט וללמוד את קורס הקרוא וכתוב בלמידה מרחוק.
מה שחשוב שבטווח הקצר הם ילמדו קרוא וכתוב ,אבל בראיה לטווח הרחוק המרוויחה העיקרית תיהיה המדינה כך שעובדים הזרים יקבלו זיקה למדינה והכי חשוב רמת הפשיעה לדעתי דרת פלאים.
ניתן לראות שבגרמניה הדבר הצליח מאוד לכן אין שום סיבה שבארץ ישראל זה גם יצליח לשם כך צריך יוזמה ואני מקווה שמישהו ירים את "הכפפה" ויעזור לכל אותם אנשים לדעת קרוא וכתוב ,ואין ספק בכך שרק הלמיד המרחוק היא הפתרון כפי שהוכך בגרמניה ,היתרון של למידה מרחוק שכך איש לא יכול לראות אותך ואין לך צורך להתבייש הוא אדיר.
בנימה אופטימית זאת אסיים ואני כולי תקווה שמישהו יראה זאת ויעזור לאותם אנשים.

אורי

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה