ציטטות מתחום הספורט...

"תהייה ראשון - תהייה שונה - תהייה שניהם! " דיוגינס

"ספורטאי לא יכול לרוץ עם כסף בכיסים. הוא חייב לרוץ עם תקווה בלב וחלומותיו בראשו." אמיל

"ספורט הוא חליפת הבריאות." היפוקרטס

יום שני, 12 ביולי 2010

למידה בעזרת משחקי מחשב!!
שלום לך בלוג יקר!!
אני כותב לך שורות אלו כיממה בלבד לאחר גמר המונדיאל, למרות שלא קל לי לרשום כעת כאשר נבחרתי האהודה סיימה במקום השלישי והמכובד (ניתן לראות לפי הצבעים בכותרת את דגל הנבחרת) ,אבל בכל זאת אני רוצה לספר לך על מאמר שראיתי לאחרונה ומתקשר קשר ישיר לקורס שלא מזמן סיימתי במכללה.
למידה באמצעות משחקי מחשב-כמה פעמים אמרו לי בתור ילד תפסיק לשחק במחשב אין בזה שום תועלת או לך תלמד ותעשה שיעורים במקום לשחק במחשב ,וגם אני בתור מבוגר שרואה ילדים משחקים במחשב אומר את אותו דבר בדיוק למרות שאני יודע וזוכר איזה מרגיז זה להיות בצד השני בתור זה שמשחק ולשמוע את דבריו של הצד האחר שמטיף ללא הרף לחדול ממשחקי המחשב.
הויכוח הזה שנשמע לכם כה מוכר הגיע עד לטובי המדענים והחוקרים האקדמאים ברחבי העולם אשר נמצא שמרביתם דווקא מצדדים במשחקי המחשב ואף גורסים שמשחקי המחשב הם בעלי ערך חינוכי מאוד גבוההמקנים ערכים חברתיים ונורמות התנהגיות המקובלות בחברה.
לטענתם משחקי בנות ובנים באינטרנט תורמים רבות להכרת תרביות שונות ומחנכות לפלורילזם תרבותי מחשבתי בעיקר במשחקי התפקידים שגורמים לחשיפה של תרבויות שונות אורחות חיים ומינהגים שונים שעוזרים להם בקבלת האחר והשונה בחברה,הגבולות הגאוגרפים נמחקים ואנו הופכים לכפר גלובלי קטן שיש בו מקום לכל אחד ואחד בחברה.
בנוסף על כך משחקי המחשב מפתחים את הדימיון יכולות החשיבה היצירתית ולרוב את האסטרטגיה והטקטיקה סוג נוסף של תרומה לימודית היכולת להתנסות בחוויות ובהדמיות של החיים האמיתיים אם אפשריות לטעות מבלי שלטעות יהיה מחיר קריטי לדוגמא במשחקים של יועצי השקעות , ניהול חיים, הקמת עסקים וכו' בעולם הוירטואולי בני נוער יוכלו לפשוט רגל מבלי שיקרה להם כלום וכך יוכלו לצבור ניסיון כדי שבעתיד בחיים האמיתיים יהיו מוכנים לכל התרחשות.
לסיכומו של דבר אנא חישבו פעמיים לפני שאתם מטיפים לילדיכם לחדול ממשחקי המחשב!!
התובנה הזאת מתקשרת בקשר ישיר לקורס שלא מזמן סיימתי בנושא המשחקים המתוקשבים, לאחר עבודה שהגשתי בנושא אני סבור שהמשחקים הם הסביבה הטבעית שנוחה מאוד לילדים ובאמצעות המשחקים הם יכולים להגיע לכל מקום אפשרי ויכולים להפיק למידהאישית וקבוצתית ברמה מאוד מאוד גבוהה שאף עולה על הלמידה הרגילה "הישנה" שכבר מיצתה את עצמה מזמן.
בנימה אופטימית זאת אסיים להפעם בחזרה למונדיאל מקווה שעוד 4 שנים נעלה 2 מקומות קטנים מעלה..
הספירה לאחור התחילה 4 שנים מעכשיו.
אורי מאיש

2 תגובות:

  1. שלום אורי
    קראתי בעניין את דבריך. אני מסכימה מאוד שיש יתרונות רבים למשחקי מחשב בעיקר אם הם משחקי מחשב לצרכי לימוד.אכן משחקי מחשב מפתחים את החשיבה את הדימיון ואת היצרתיות כפי שציינת בדבריך. אך יש הטוענים שישנם משחקי מחשב, בעיקר אלה שאינם לצרכי לימוד שמעודדים דוקא תגובות שאין אנו רוצים לפתח בילד. לכן כמו בכל דבר צריך להפעיל שיקולי לדעת ולנהוג בצורה מושכלת

    השבמחק
  2. אורי שלום,
    גם אני כמו לאה, חושבת שיש להפעיל שיקול דעת, מתי וכיצד לשלב את המחשב בתהליך ההוראה.
    אני חושבת שדווקא דרך משחק הכדורגל הילדים לומדים המון מיומניות כמו: חוקים וכבוד אחד לשני, לדעת לוותר, אסטרטגיות ועוד... שהם אלו למעשה הדברים שלוקחים אח"כ לחיים האמיתיים.
    אני בטוחה כי בזכות החשיפה ללימודים ובייחוד בתחום הטכנולוגיה תחשוף גם אתה את תלמידייך לפעילויות הקשורות להוראת חינוך הגופני בשילוב המחשב, כמו למשל בנושא תזונה נכונה.
    בהצלחה, מיכל

    השבמחק