ציטטות מתחום הספורט...

"תהייה ראשון - תהייה שונה - תהייה שניהם! " דיוגינס

"ספורטאי לא יכול לרוץ עם כסף בכיסים. הוא חייב לרוץ עם תקווה בלב וחלומותיו בראשו." אמיל

"ספורט הוא חליפת הבריאות." היפוקרטס

יום חמישי, 2 בדצמבר 2010

המלחמה בין פייסבוק לגוגל

בשנתיים האחרונות נחספנו למחלמה המתנהלת בין גוגל לפייסבוק ולהיפך.
סיפור גניבת המוחות של גוגל היה רק ניצוץ באש המלחמה.
ועכשיו היעד הבא של פייסבוק הוא שירות דוא"ל אלקטרוני שיתחרה במייל של גוגל הgmail המפורסם
גוגל מנגד אמורה להוציא עד סוף השנה מערכת הפעלה חדשה ובנוסף מנסה לפתח רשת חברתית נוספת לאחר שרכשה מספר חברות הפועלות בתחום הרשתות החברתיות והמשחקים. כבר שנים שגוגל נחשבת כמנוע החיפוש הגדול ביותר ברשת ו- 150 מיליון גולשים פעילים בתיבת הדואר שלה הגיי מייל l יוצרים שליטה בלעדית של גוגל גם בתחום הדוא"ל , מנגד ניצבת ענקית הרשתות החברתיות פייסבוק אשר פרצה בתחילת שנת 2004 ומאז צברה מאגר משתמשים נאמן של 500 מיליון איש!!!
בפייסבוק הבינו את הפוטנציאל השיווקי הקיים ברשת החברתית שלהם והחליטו להרים את הכפפה ולצאת למלחמה כוללת נגד גוגל , בהתחלה היו רבים שזלזלו בכוונותיה של פייסבוק להפוך לאתר היעיל השימושי והנצפה ביותר בעולם , אך נסיונות חוזרים ונישנים של גוגל להקים רשת חברתית שתתחרה בפייסבוק , והצגת שירותיה החדשניים של פייסבוק גורמים לרבים לבלוע את הכובע...לפנ י עשרה ימים הכריז מנכ"ל פייסבוק כי החברה שלו פותחת שירות דואר אלקטרוני מהיר ובכך ירה את ירית הפתיחה למלחמת עולם באינטרנט. מצד אחד, גוגל הענקית והותיקה ומצד שני פייסבוק שהיא חברה של כולם.
בפעם הראשונה מזה הרבה זמן גוגל בלחץ...

לבינתיים, בתחילת החודש, גוגל חסמה בפני פייסבוק את הגישה אל רשימת אנשי הקשר של גולשי הגי מייל, כאשר האחרונה זקוקה לגישה זו בכדי להציע לגולשים שלה את אפשרות איתור החברים ברשת.
פייסבוק כמובן, הוציאה תוך יומיים מדריך כיצד לעקוף חסימה זו.

גוגל גם לא שמחה לשמוע, כי לאחר שוועדת הסחר האמריקאי החליטה על סיום חקירתה בנוגע לשערוריית עברות הציטוט והאזנת סתר בשירות Street View, רשות התקשורת האמריקאית הודיעה על פתיחת חקירה פדרלית בנושא.מהנדס בפייסבוק אמר שגוגל צבועה ומשתמשת בתירוצים כדי למנוע ממשתמשיה להגר לפייסבוק. גוגל מזהירה את משתמשיה מפני ייצוא רשימות אנשי קשר לפייסבוק. מלחמת ההצהרות של שתי החברות נמשכת, ומתחילה להיראות כמו קטטה בגן ילדים

"יש לי חשבון פייסבוק", מודה מאיר ברנד, מנכ"ל גוגל ישראל, והוא מן הסתם לא היחיד. "בעבר כולם חשבו שהאיום על גוגל בא ממנועי חיפוש מתחרים" מסבירים ברנד, "אבל כל הטרנדים חלפו וגוגל נשארה במקום הראשון".

"בהתחלה חשבו שהאיום על גוגל יגיע ממייקרוסופט או אפל", אומר יועץ תדמית "אבל הרשתות החברתיות צמחו לאט לאט ופתאום פרצו", הם אומרים. "אין ספק שגוגל בלחץ מאוד גדול מפייסבוק", הוא אומר הלחם והחמאה של גוגל עד היום היה מידע על התנהגות גולשים ברחבי האינטרנט ועל פי כך היה אפשר לפלח פרסומות ולמקסם אפשרות מכירה של לקוחותיה.
כיום בפייסבוק אפשרות הפילוח הוא הרבה יותר יעיל היות והנתונים והמידע שהגולש משאיר בפייסבוק הם רבים ומגוונים יותר , תמונות , סטטוסים , לייקים על סטטוסים כאלה ואחרים והצטרפות לקבוצות שונות
.

המאבק בין שתי החברות רק התחיל, וזה מאבק עלינו, הצרכנים. על הרבה מאוד כסף, ועל שליטה ביבשת האינטרנט. יבשת שרק מתרחבת כל הזמן ושיש בה ארצות שעדיין לא התגלו
הבעיה היחידה שמעסיקה כרגע את טובי המוחות בגוגל היא : מה הדבר הגדול אותו יצטרכו להמציא על מנת לגרום למשתמשי פייסבוק לעזוב ולהצטרף אליהם...
מעניין מה יהיו ההשלכות בין ה"מלחמה הקרה" הזאת..
בנוסף צירפתי סרטון באנגלית שמסביר את המאבק בצורה טובה יותר..

2 תגובות:

  1. אורי,
    פוסט מעניין על נושא מרתק- ואנחנו הצרכנים במרכז.
    מסקרן להמשיך ולעקוב כיצד זה יתפתח.
    דורית

    השבמחק
  2. תודה דורית יש כתבנ גדולה שנמצאת ברשת של ערוץ 2 על המלחמה הזאת..

    השבמחק