ציטטות מתחום הספורט...

"תהייה ראשון - תהייה שונה - תהייה שניהם! " דיוגינס

"ספורטאי לא יכול לרוץ עם כסף בכיסים. הוא חייב לרוץ עם תקווה בלב וחלומותיו בראשו." אמיל

"ספורט הוא חליפת הבריאות." היפוקרטס

יום שבת, 18 בדצמבר 2010

דואר זבל

האינטרנט והטלפונים הסלולריים הם חלק בלתי נפרד מחייהם של ילדים בני כל הגילאים. הם מציעים הזדמנויות חדשות ומהווים חלק מרכזי בחיי היומיום שלהם לשמירה על קשר עם חברים ומשפחה, לשיעורי בית, להנאה ועוד. מנגד, שימושם באינטרנט ובטלפון הסלולרי חושף גם אותם לדואר זבל הכולל בתוכו מסרים פרסומיים או פוגעניים, הטעיה, תרמית או הונאה. כל אלה מגיעים אליהם באמצעות דואר זבל הנשלחים אליהם באמצעות הדוא"ל, ה-סמס, תוכנות המסרים המידיים ועוד...גיל התחלת השימוש באינטרנט ובטלפון הסלולרי ע"י ילדינו הולך ויורד, אך הסקרנות שלהם לחקר ההזדמנויות החדשות שנפתחו בפניהם – הולכת ועולה.

  • שמרו תמיד על תקשורת פתוחה כדי שהילד יידע שאף פעם לא מאוחר מדי להגיד למישהו שמשהו גורם לו להרגיש לא נוח.
  • אם ילדכם מקבל ספאם - דואר זבל או הודעות סמס מטרידות, הזכירו לו לא להאמין לזה, לא לענות לזה ולא להשתמש בזה.
  • לא כדאי שילדכם יפתח קבצים שנשלחו אליו מאנשים שהוא אינו מכיר. הוא אינו יכול לדעת מה הם מכילים - זה יכול להיות וירוס, או גרוע מכך - תמונה או וידיאו לא הולמים.
  • שימו לב שמסרים פרסומיים, פוגעניים או מטעים עלולים להגיע גם בתוכנות המסרים המיידיים (IM) הפופולאריות בקרב ילדים ובני נוער.
  • עזרו לילדכם להבין כי אנשים מסוימים משקרים באינטרנט ולכן מוטב שחברים מקוונים יישארו מקוונים. אסור לו להיפגש לעולם עם זרים בלי ליווי של מבוגר שבו הוא בוטח.
  • עזרו לילדכם להבין שאסור לו לתת אף פעם את הפרטים האישיים שלו לחברים מקוונים - מידע אישי כולל את הזיהוי שלו במסרים המיידיים, כתובת האימייל, מספר הטלפון הנייד וכל תמונה שלו עצמו, של המשפחה או של החברים שלו - אם ילדכם מפרסם תמונה או וידיאו באינטרנט, כל אחד יכול לשנות אותה או להעביר אותה לאחרים.
ישנו חוק האוסר על הפצתו של דואר זבל החוק שנועד למנוע הפצת דואר זבל עבר במאי 2008 בכנסת בקריאה שניה ושלישית, ואושר כחוק במדינת ישראל. החוק שנכנס לתוקפו בדצמבר 2008. החוק, שעבר ברוב של 27 ח"כים בעד ללא מתנגדים או נמנעים, קובע, בין היתר, כי שליחת דואר פרסומי ללא הסכמה מראש של המקבלים (תחת הגבלות מסוימות), ייחשב כעבירה.
דואר אלקטרוני הוא היישום הנפוץ ביותר באינטרנט. הוא מהווה כיום חלק בלתי נפרד מהתקשורת בין יחידים, חברות ואף ממשלות. ככזה, הוא תורם תרומה מכרעת להתפתחות הכלכלית והחברתית ברוב המדינות. בד בבד, הזמינות התמידית והעלויות האפסיות של משלוח דוא"ל בכמויות גדולות הביאו בשנים האחרונות להתפשטות תופעת דואר הזבל (דוא"ז). דוא"ז הינו דואר אלקטרוני המוני, הכולל מסר פרסומי ונשלח לאדם מבלי שביקש לקבלו או יצר קשר קודם כלשהו עם המפרסם. משגרי דוא"ז, הידועים בכינוי "Spammers" שולחים הודעות דוא"ז אחידות לעשרות ואף למאות מיליוני נמענים ביממה, מבלי שהמשלוח יהיה כרוך בעלות ממשית לשולח.
הגדרתו של דואר זבל בויקיפדיה הוא שיווק או קידום דעות דרך הדואר האלקטרוני באופן המהווה הטרדה. דואר זבל מטריד את מי שמקבל אותו בשל כמותו הגדולה, תוכנו שאינו מעניין את המקבל או במקרים רבים מעליב את המקבל או מציג בפניו חומר שאינו ראוי להצגה בפני הקבוצה אליה משתייך המקבל (למשל פרסומות לנערות ליווי המגיעות לקטינים), שימוש בשקרים ובהטעיות אחרות לשם שיווק (כותרת שמאפשרת לחשוב שהמכתב הגיע מהבנק של הנמען) ו כמות דואר הזבל הרבה מטרידה גם את ספקי האינטרנט בכך שהיא מעמיסה את מחשבי הספק. אנשים רבים אינם מעוניינים בקבלת דואר זבל, ומנסים לסנן את הודעות הזבל באמצעות תוכנות ייעודיות או הפעלת מסננים ("פילטרים") בתוכנת הדואר. לעתים,תולעי המחשב עושות שימוש בדואר זבל
כדי למנוע את התופעה הזאת יש להילחם בה

לחימה בדואר זבל אלקטרוני כוללת שיטות הגנתיות, שבהן המשתמש מנסה לצמצם את הנזק מדואר זבל, ושיטות התקפיות, שמטרתן פגיעה בשולח של דואר זבל. פעולות אלה כוללות:

  • סינון אוטומטי של דואר נכנס, כך שדואר זבל יימחק או יועבר לתיקייה נפרדת, כך שלא יפריע לקריאת דואר לגיטימי. הצורך בהעברת דואר זבל לתיקייה נפרדת נובע מקיומו של זיהוי שגוי - זיהוי הודעה לגיטימית בתור דואר זבל.
  • הסוואת כתובת הדואר האלקטרוני, כך שזו לא תיפול לידיהם של שולחי דואר זבל.
ישנן גם מספר תוכנות התומכות בסינון דואר זבל העוזרת גם במנעית וירוסים למחשב האישי של המשתמש..
אז בפעם הבאה שימו לב טוב לדואר שאלקטרוני שאתם מקבלים.
בנוסף צירפתי סרטון העוזר במניעת דואר זבל
אורי



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה