ציטטות מתחום הספורט...

"תהייה ראשון - תהייה שונה - תהייה שניהם! " דיוגינס

"ספורטאי לא יכול לרוץ עם כסף בכיסים. הוא חייב לרוץ עם תקווה בלב וחלומותיו בראשו." אמיל

"ספורט הוא חליפת הבריאות." היפוקרטס

יום חמישי, 9 בדצמבר 2010

גלישה בטוחה במהלך חופש חנוכה!!

כולנו מודעים לכך שהסכנות/הזהרות שהיו מוכרות לנו לפני כ 20 שנה (לא לדבר עם אנשים זרים ברחוב, לא ללכת למשהו זר הביתה ) קיימות גם היום, אולם עברו פשוט מהרחוב לרשת. והבית שנתפס מאז ומתמיד למקום מוגן, אינו כזה יותר. ברגע שהילד מתחבר לרשת הוא עשוי להיות חשוף למגוון רחב של הטרדות או סכנות בדיוק כפי שהיה אם היה ברחוב
קיימות מספר סכנות ברשת:
1. סייבר - בולינג – ילדים המציקים לילדים אחרים במסגרת פורומים/רשתות חברתיות הכוללות את קבוצת החברים/מכרים של הילד (בריוני רשת )
2. פדופיליה – מבוגרים המתחזים לילדים/צעירים והיוצרים קשר עם הילדים ומוציאים מהם מידע לגבי כתובת בית הספר /מספר טלפון בבית /מתי ההורים לא בבית ו/או המציקים לילדים במסגתר הרשת ע"י בקשת תמונות וכו'.
רק לפני מספר ימים פורסמה בערוצי החדשות כתבה על המשטרה שהצליחה לשים ידה על כמה פדופילים ברשת שמולם התחזתה שוטרת לבחור צעירה בת 13, אבל זהו רק קצה חוט או מה שנקרא טיפה בים. מסטבר שהרבה הורים לא מודעים לאילו אתרים ילדיהם גולשים ברשת ואילו סכנות הם חשופים.
הפתרון הטוב ביותר כרגע הוא הפיתרון הבסיסי ביותר הוא מנגנון "בקרת הורים" של ווינדוס.
במערכות הפעלה ווינדוס ויסטה וווינדוס 7 ישנו מנגנון בקרת הורים מובנה, הכולל:
• הגבלות אינטרנט. באפשרותך להגביל את אתרי האינטרנט שבהם יכולים ילדים לבקר, לוודא שילדים יבקרו רק באתרי אינטרנט המתאימים לגילם, לציין אם ברצונך לאפשר הורדות של קבצים ולהגדיר איזה תוכן ברצונך שמסנני התוכן יחסמו ויאפשרו. באפשרותך גם לחסום או להתיר אתרי אינטרנט ספציפיים.
• מגבלות זמן. באפשרותך להגדיר מגבלות זמן כדי לקבוע את השעות שבהן מורשים הילדים להיכנס למחשב. מגבלות זמן מונעות מילדים להיכנס למחשב במשך השעות שמצוינות ואם כבר ביצעו כניסה למחשב, תבוצע עבורם יציאה אוטומטית. באפשרותך להגדיר שעות כניסה שונות עבור כל יום בשבוע.
• משחקים. באפשרותך לשלוט בגישה למשחקים, לבחור רמת דירוג גיל, לבחור את סוגי התוכן שאותם ברצונך לחסום ולהחליט אם ברצונך להתיר או לחסום משחקים ללא דירוג או משחקים ספציפיים
• התרה או חסימה תוכניות ספציפיות. באפשרותך למנוע מילדים להפעיל תוכניות שאותן אינך רוצה שיפעילו.
(מתוך האתר של מיקרוסופט)
אפשר כמובן להשתמש בפתרון בתשלום שבו ספקית האינטרנט מעניקה בקרה וסינון אתרים ובקרה של תקלה יש שירות מלא 24 שעות ביממה.
בנוסף צירפתי סרטון וידאו שתומך ומציג גלישה בטוחה ברשת האינטרנט

המשך גלישה בטוחה
אורי
:

2 תגובות:

  1. אורי
    בנוסף לכל כללי הזהירות שהזכרת, רצוי להסביר לילד לא לתת פרטים מזהים.
    וכדאי שההורים יהיו מעורבים במה שהילדים שלהם עושים במחשב. צעד קיצוני ולא ישים להוציא את המחשבים מהחדרים של הילדים ולשים אותו במרחב המשותף בבית.

    השבמחק
  2. מסכימה עם לאה. ובכלל, תזרקו אותם קצת החוצה לשחק בחוץ עם חברים או ללכת לסרט. למה שישבו בבית כל היום. פשוט תאסרו עליהם את השימוש אחרי שעות מסוימות רק כדי שיבינו שלא צריך מחשב בשביל עשות כיף. הילדה שלי מבקשת ממני רק להוריד לה פרקים של דורה צפייה ישירה וחוץ מזה יש לה חיים עשירים גם בלי המסך.

    השבמחק