ציטטות מתחום הספורט...

"תהייה ראשון - תהייה שונה - תהייה שניהם! " דיוגינס

"ספורטאי לא יכול לרוץ עם כסף בכיסים. הוא חייב לרוץ עם תקווה בלב וחלומותיו בראשו." אמיל

"ספורט הוא חליפת הבריאות." היפוקרטס

יום שלישי, 31 באוגוסט 2010

שנה חדשה!!

שלום לך בלוג יקר!!
מחר מתחילה לה שנת הלימודים החדשה וגם אני כמורה לחינוך גופני מתרגש, כמו אחרון הילדים שפותחים את שנת הלימודים החדשה.
כמורה לחינוך גופני אני שמח שהמודעות לספורט ולאורח חיים בריא עולה עם השנים וצוברת תאוצה ואף מקבלת משקל בבתי הספר שכוללת: ימי בריאות , מפגשי תזונה בריאה ,ימי ספורט עוד פעילויות אחרות שכל בית ספר נוקט לעצמו.
לאחרונה ביום ראשון האחרון 29.8 ליתר דיוק קראתי כתבה מאוד מעניינת שעסקה באורח חיים בריא ובשיעורי החינוך הגופני בבית הספר , הכתבה עסקה בכך שמחלות של השמנת יתר ,עודף סוכר,כבד שמנוני ועוד ששכיחות בעיקר בגיל המבוגר ,הפכו להיות שכיחות גם בקרב הילדים היתכן?
מסתבר שכן הילדים של היום רובם מרותקים למחשב/טלוויזיה אחוז הפעלת גופם בצורה אקטיבית שואף לאפס שלא לדבר על התזונה שלהם שמתבססת על גאנק פוד שכולל בתוכו סוכרים למכביר חטיפים ושאר אוכל מהיר שלא מוסיף ולא מאומה להתפתחותם הגופנית והשכלית.
נשאלת השאלה החשובה ביותר איפה נמצא בית הספר בכל התחום הזה? ולכן השנה בישראל בכמה בתי ספר החליטו לקחת יוזמה בכל תחום הבריאות ולהכניס מפגשים אחת לחודש עם תזונאית שתנחה בעיקר את ההורים! איך להאכיל נכון את ילדיהם ולמנוע הופעת מחלות כאלה ואחרות. מה שהכי הרשים אותי שברעננה הוקם בית ספר שלא נמצא במרכז העיר אלא בפרברי העיר ולהגיע אליו ישנם הסעות, ולמרות זאת התארגנה קבוצה של הורים עם הילדים בכל שכונה והם הולכים ברגל אל בית הספר מרחק של 2.5 ק"מ בערך וכנ"ל בחזרה וכך הילדים מרוויחים 5 ק"מ ביום של פעילות ספורטיבית מהנה בחברת חבריהם ללימודים.
הכתבה דיברה על המורים לחינוך גופני ואמרה שתלמיד ממוצע פעיל רק כ-7 דקות מתוך שיעור של 45 דקות בשיעורי החינוך הגופני בבית ספר ,אני כמורה לחינוך גופני מודע לתופעה ואני מסכים שהיא קיימת במספר מקומות ברחבי הארץ ,אך תמיד צריך להסתכל על שני צידי המטבע .להתחיל שיעור שיש לך בכיתה קרוב ל40 תלמידים שבתחילת השיעור אתה מחוייב לבדוק נוחכות ולראות שכולם נמצאים ,כבר מתבזבז לך מנימום 5 דקות מתוך ה45 דקות משום שבכול שיעור אתה מקבל מלא פתקים מהורים ש"לבן שלהם כואבת הבטן היום אז הוא לא יכול להשתתף בשיעור היום" , בנוסף הציוד הנדרש להצלחה של שיעורי ספורט לאורך זמן הוא ציוד שלא כלול בתקציב בית ספר שלא לדבר על מתקנים אולם /מגרש שלא תמיד בהישג יד במיוחד בימי השמש בישראל. והבעיה הכי קשה זה הטיפול בילדים "מפריעים" שכאשר אתה מוציא אותו החוצה מן השיעור אתה למעשה נותן לו פרס.., ובל נשכח שלעבוד עם ממוצא של 40 תלמידים בשמש לאורך יום שלם היא מאוד סיזיפית.
אבל לסיכומו של דבר עם כל הקשיים חיוך אחד או מילה אחת טובה שאתה מקבל מתלמיד שכן מעריך אותך שווה הכל..
נקווה שתהיה לכולנו שנה מוצלחת וטובה!!
אורי מאיש
נ.ב אני מעלה סרטון שצפיתי שמראה כמה המצב של הילדים חמור היום.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה