ציטטות מתחום הספורט...

"תהייה ראשון - תהייה שונה - תהייה שניהם! " דיוגינס

"ספורטאי לא יכול לרוץ עם כסף בכיסים. הוא חייב לרוץ עם תקווה בלב וחלומותיו בראשו." אמיל

"ספורט הוא חליפת הבריאות." היפוקרטס

יום חמישי, 6 בינואר 2011

מחשב לכל ילד האומנם??

פרוייקט "מחשב לכל ילד" הוקם בשנת 1995ביוזמת אנשי עסקים מובילים בישראל ובחסות משרד ראש הממשלה ,כדי להעניק מחשבים, ערכות תוכנה והדרכה לילדים שאין יד משפחתם משגת לרוכשם.
מטרה- לאפשר לילדים משכבות מצוקה לרכוש מיומנויות שימוש במחשב והתחברות למאגרי מידע. אלה יסייעו בפיתוח חשיבה יוצרת, יתרמו להתפתחות הילד ולהעלאת דימויו העצמי, וישמשו מנוף לצמצום הפער החברתי."מחשב לכל ילד" הינו היחיד הפועל בבתי הילדים והשפעתו חושפת את כל בני המשפחה (אחים והורים) לשימוש במחשב ומאגרי המידע.
היעד- להעניק לפחות 6,000 ערכות מחשב בשנת 2010 ולהעלות בהדרגה את כמות המחשבים המוענקים ל- 10,000 בשנה.
עד עתה הענקנו למעלה מ- 40,000 ערכות מחשב ב-170 רשויות מכל המגזרים ברחבי הארץ, המשמשים למעלה מ–200,000 ילדים והורים.
המימון העיקרי הוא חברת מיקוסופט ישראל ומשרד ראש הממשלה.
אך למרות הפרוייקט הנהדר הזה ובנוסף כתבה שהתפרסמה לא מזמן ובה דווח שקרוב ל90% מן המתבגרים יש להם מחשב בחדר מסתבר שבמציאות פני הדברים שונים.
כמעט כל ילד מכיר את הסיסמא "מחשב לכל ילד", אבל גם בשנת 2009 מדובר רק בסיסמא ולא במציאות. דוח חדש של מרכז המחקר והמידע של הכנסת מגלה כי כיום הממוצע בארץ עומד על 12.9 ילדים על כל עמדת מחשב. הדוח מציין כי נושא המחשוב קיבל תאוצה בשנה האחרונה, ומסתבר שהמצב אכן קשה ודורש עבודה, במיוחד במגזר הערבי.
"מחשב לכל ילד" זו אמנם סיסמא, אך היעד שהציבה מערכת החינוך כבר לפני למעלה מ-15 שנה היה מחשב לכל חמישה ילדים. בפועל, יעד זה לא הושג בקרוב ל- 1,900 בתי ספר, בהם לומדים כמחצית מהתלמידים בארץ.

בקרב הרשויות הגדולות המצב אינו מזהיר. בירושלים למשל, חולקים כל 15 תלמידים מחשב אחד, ובנתניה יש מחשב אחד לכל 13 ילדים. בראשון לציון הממוצע הוא מחשב לכל 11 ילדים, בחיפה 8 ילדים ובתל אביב 7 ילדים.
אם מדינת ישראל
מטרתה סגירת הפער הדיגיטאלי במוקדי התהוותו באמצעות השוואת התנאים הבסיסים, בתחום המחשוב, בין אלה שיש להם ואלה שלא חייבת לגשר על הפער הזה ולעזור בעיקר לאלה שאין להם.
בנוסף צרפתי סרטון שבו יש ראיון עם אריה סקופ מנכ"ל מחשב לכל ילד התומך בפוסט שכתבתי.
אורי




2 תגובות:

  1. אורי שלום !
    העלת בפוסט שלך נושא כואב, מחשב לכל ילד הוא אכן פרויקט נהדר.אני יודעת שאצלינו בבית הספר חילקו לילדים מחשבים אך ההורים מתקשים לתחזק אותן וכל ההשקעה יורדת לטמיון. כמו כן אני רוצה לשתף אותך שבבית ספרי מצב המחשבים בכי רע. מחשבים ישנים ולרוב מקולקלים בכיתות אין מחשב ומאוד קשה להפעיל את הילדים בצור יעילה.

    השבמחק
  2. תודה על התגובה לאה
    לצערנו המציאות עולהעל כל דימיון

    השבמחק